مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

آخرین گزارش‌ها از مناطق آسیب‌دیده در فیلیپین


آخرین گزارش‌ها از مناطق آسیب‌دیده در فیلیپین

سایه‌ی گرسنگی، شیوع بیماری‌های واگیردار و ناامنی همچنان بر سر مناطق آسیب‌دیده





حادثه دیدگان طوفان منتظر دریافت غذا، ۲۳ آبان ۱۳۹۲ (NICOLAS ASFOURI/AFP/Getty Images)

گزارش‌ها از فیلیپین حاکی از دشواری در امدادرسانی به مناطق حادثه دیده است.

دولت فیلیپین در آخرین آمار رسمی خود، تعداد کشته‌‌شده ها را بیش از ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده است، این رقم شامل اجسادی می‌شود که جمع‌آوری شده‌اند. هنوز اجساد بسیاری از کشته‌شدگان در زیر آوار قرار دارد یا در خیابان‌ها رها شده است.

هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه همچنان در حال تخلیه‌‌ی غذا، دارو و سایر تجهیزات امدادی در فرودگاه شهر “تابلوکان” هستند، جایی که در واقع به مرکز عملیات امداد هوایی در فیلیپین تبدیل شده است.

دسترسی زمینی به بسیاری از نقاط به دلیل از بین رفتن تأسیسات جاده‌ای و ناامنی مقدور نیست و کمک‌رسانی به مناطق دوردست بوسیله‌ی هلیکوپتر انجام می‌شود.

به گزارش رسانه‌ها، بزرگترین مشکل در حال حاضر خطر ناامنی در مناطق آسیب‌دیده است. با وجود حضور گشت‌های ایست و بازرسی پلیس و ارتش، ترس از گرسنگی موجب افزایش دزدی و غارت شده است. صلیب سرخ جهانی از غارت یکی از کاروان‌های کمک‌رسانی توسط مردم خبر می‌دهد.

ایالات متحده‌ی امریکا، تعدادی از سربازان خود را برای کمک‌رسانی و تأمین امنیت به کمک ارتش فیلیپین فرستاده است.

کشورهای جهان تا کنون ۲۵ میلیون دلار برای کمک به حاثه‌دیدگان فیلیپین ارسال کرده‌اند، اما سازمان ملل متحد اعلام کرده که ۳۰۰ میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا امر امدادرسانی با موفقیت انجام شود.

خطر گرسنگی و اپیدمی بیماری‌های واگیردار همچنان مردم مناطق آسیب‌دیده را تهدید می‌کند و این مسأله برای مناطق دوردست با توجه به بعد مسافت پررنگ‌تر است.

گفتنی است توفان دیگری از سمت جنوب به فیلیپین نزدیک می‌شود که از توفان “هایان” ضعیف‌تر است. توفان جدید احتمالاً ۲۸ استان این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد