مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

"اگر عمر منشور کوروش بیش از 200 سال باشد، گردنم را با گیوتین می‌

"اگر عمر منشور کوروش بیش از 200 سال باشد، گردنم را با گیوتین می‌زنم"


اعتدال:  خبرگزاری دانشجو نوشت:

حسین روا زاده روز گذشته در جمع دانشجویان حاضر در هفدهمین دوره طرح ولایت که از دیروز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است، با اشاره به بیماری فشار خون گفت: هنگامی که انسان دچار فشار خون بالا می‌شود به طور خدادادی خون از بینی خارج می‌شود این مسئله که با رفتن فشار بالا باید از فرد خون بگیریم آیا در علم بوده است؟

وی دانشگاه را فاقد علم و تفکر دانست و افزود: علم فقط قابل ارتقاست و دارای ارزشی الهی است، صهیونیست‌ها داشته‌های علمی خود را مدتی بعد تکذیب می‌کنند که علم از نظر آنها قابل تکذیب است و اگر تفکر هم در دانشگاه‌ها باشد که نیست، ما در دانشگاه‌های کشور اجازه تفکر نداشتیم و اگر داشتیم امام خمینی (ره) در میان این همه دانشگاه بر روی دانشگاه امام صادق تاکید نمی‌کردند.

استاد دانشگاه تفکر می‌کرد بالای سر دانشگاه نمی‌نوشتند سمپوزیوم دندانپزشکی

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: اگر استاد دانشگاه تفکر می‌کرد بالای سر دانشگاه نمی‌نوشتند سمپوزیوم دندانپزشکی، و البته با کمی تحقیق متوجه می‌شویم که معنی کلمه سمپوزیوم در دایرةالمعارف، محیطی است که در آن مشروب‌خوری می‌کنند.

روازاده با اشاره به اینکه چرا اساتید ما در سر کلاس‌های دانشگاه به جای اینکه بگویند 3000 قبل می‌گویند 3000 قبل از میلاد مسیح، یک استاد از خودش بپرسد و تفکر کند که چرا این امر قبل از بعثت رسول اکرم (ص) نباشد و می‌گویند میلاد مسیح.

وی در ادامه بهترین پل ارتباطی که امروز مسلمانان به سمت کفر بروند را مسیحیت دانست و تاکید کرد: صهیونیست‌ها در این زمینه موفق عمل کرده‌اند آنها به راحتی مسلمانان را از مسیحیت به کفر می‌برند.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: اگر در دانشگاه‌ها قدرت تفکر وجود داشت، چرا امام (ره) دستور دادند اسم فروشگاه‌های کوروش را در میدان کندی عوض کنند و به جای آن اسم قدس را بگذارنند؛ چرا ما هنگامی که اسم کوروش را بر می‌داریم سایت‌های غربی و رادیو اسرائیل ما را می‌کوبند؛ اما زمان اهانت پیامبر (ص) آن افراد را تشویق می‌کنند.

وی گفت:‌ در قبل از انقلاب می‌نوشتند سخنان علی (ع) و سخنان کوروش و هنگامی که نگاه می‌کردیم سخنان کوروش به فرموده های حضرت علی (ع) برتری داشت و آنها می‌خواستند با این کار کم‌کم بگویند علی (ع) را می‌خواهی چه کار؟ ما ایرانی هستیم و کوروش داریم تا از این طریق زیرآب اسلام توسط یک مشت کلیمی زده شود؛ اما غافل از اینکه بسیجی تا ته جریان را در نیاورد، آرام نمی گیرد.

روازاده با اشاره به نام تخت جمشید گفت:‌ چرا جمشید را مطرح نمی‌کنید مگر سال شمسی، جام جم و عید نوروز متعلق به جمشید نیست، بزرگان ما از جمشید حرف زدند؛ اما هیچ‌کدام در مورد کوروش سخنی نیاوردند و حتی ائمه (ع) یک کلام در مورد کوروش سخنی نگفتند.

چرا سعدی و حافظ یک بیت شعر از کوروش ندارند؟

وی خاطر نشان کرد: چرا سعدی و حافظ یک بیت شعر از کوروش ندارند وقتی که اسلام ظهور کرد؛ مگر هزار سال از کوروش ساختگی نگذشته بود.

روازاده در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه می‌گویند به خدا شک کنید تا به یقین برسید؛ پس چرا نباید به کوروش شک کرد.

این استاد طب سنتی با اشاره به تفسیر ذوالقرنین اظهار داشت: تا کنون تفسیر ذوالقرنین به درستی انجام نشده است، در تحقیقاتی که جدیدا صورت پذیرفته ذوالقرنین نه پیغمبر است و نه پادشاه، بلکه امام زمان است از نظر حروف ابجد هم مشخصات ذوالقرنین به امام زمان می‌خورد؛ صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که کوروش را جای پیغمبر و علی (ع) بگذارند.

وی با اشاره به کلک رادیو اسرائیل برای جا انداختن یک موضوع برای شنونده، به موضوع آب انداختن روی مقبره کوروش اشاره کرد و گفت: آنها با طرح این مسئله به طور غیرمستقیم می‌خواهند کوروش را در جامعه جا بیندازند و حال ما می‌بینیم کسی که در خصوص کوروش صحبت کرده، حسن پیرنیا است که یک فرد فراماسونری بوده، و نصف کتاب تاریخ ایران را نوشته است.

این استاد طب سنتی بیان کرد: نصف دیگر کتاب تاریخ ایران توسط عباس‌ آشتیانی که وی هم یکی از اعضای فراماسونری بود نوشته شده و آنها می‌گویند ما چیزی از کوروش پیدا نکرده‌ایم. آنچه یافتیم از تاریخ یونان بوده، که اگر به قبل برگردیم توسط بنی‌اسرائیل نوشته شده است.

اگر عمر منشور کوروش بیش از 200 سال باشد، گردنم را با گیوتین می‌زنم

روازاده با اشاره به منشور اصلی کوروش که توسط انگلیس‌ها از آن مراقبت می‌شود، بیان داشت:‌ مگر کوروش مال ما نیست، پس چرا منشور آن را به ما نمی‌دهید و اگر این منشور را بررسی کردید و عمر آن بیش از 200 سال بود، من گردنم را با گیوتین می‌زنم.

ماموریت 150 ساله بزازهای یهودی در ایران

وی در ادامه با اشاره به بزازهایی که در قدیم در کوچه‌ها فریاد می‌زدند کتاب کهنه، کوزه شکسته و قرآن کهنه می‌خریم، انتقال فرهنگ یک کشور را سینه‌ به سینه، از طریق عتیقه‌جات و کتب قدیمی قابل انتقال دانست و گفت: 150 سال بزازهای یهودی را فرستادند در کوچه‌های ما کتاب کهنه و کوزه شکسته بخرند. از این طریق عمل‌شان را گرفتند و با از بین بردن کوزه شکسته می‌خواستند که ما نفهمیم پشت همه جریانات یهودیان‌ هستند، آنها اینگونه ما را به یغما بردند حال آنکه اساتید دانشگاهی ما نگاهی به این جریانات ندارند.

این استاد طب سنتی همچنین به ساخت شیشه یک لیتری که بتوان در آن آب و مواد غذایی نگه داشت، در ایران اشاره و تصریح کرد: غرب این سیستم تکنولوژی را به ما ندادند. هنگامی که به تاریخ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم شیشه لیرزی را خود ما درست می‌کردیم، اما شیشه‌سازان را طی سه مرحله کوچ دادند و باعث شدند بسیاری از آنها فوت و یا دست از کار بکشند که اخیرا یک نفر را در اصفهان پیدا کردیم و توانستیم علم شیشه‌سازی را از آن بگیریم.

روازاده افزود: مهندس خراسانی هنگامی که به ژاپن سفر کرد، یک مهندس ژاپنی سراغ این شیشه‌ساز اصفهانی را از وی می‌گیرد و این در حالی بود که این مهندس خراسانی او را نمی شناخت.

وی ادامه داد: اسم خودمان را استاد گذاشته‌ایم اما علم را زیر پا می‌گذاریم و با بیان 7000سال قبل از میلاد در سر کلاس‌های دانشگاه، هجویات مربوط به غرب را خوب یاد گرفتیم و آن را تطبیق نکردیم، این استاد اصفهانی آخرین آبکار کاشی دوران صفوی بود که آبکاری آن 500 سال می‌ماند، اما ژاپن تا 40 سال بیشتر تجربه ندارد. حال اگر ما برویم و به ژاپنی‌ها بگوییم یک میلیارد می‌دهیم تا تجربه آن استاد را به ما بدهد، این کار را نخواهد کرد.

این استاد طب سنتی خاطرنشان کرد: همه افرادی که دنیای علم بودند، مرده اند، اما یکی از اساتید ما به دنبال آنها نرفت. یعنی هفت هزار سال پیش، گذشتگان ما هیچ کاری نکردند؟ پس عجب تنبل‌هایی بودند که گذاشتند تا یک مشت انگلیسی بیایند تا مشکل طب و اقتصاد ما را حل کنند!

این کارشناس تغذیه یکی از دلایل خرید قرآن کهنه را استفاده از علم آن دانست و بیان داشت: در قدیم هنگامی که قرآن را می‌نوشتند و یا چاپ می‌کردند، روال بر این بود که سه کاغذ کاهی آخرش می‌گذاشتند اگر این قرآن سه قرن در خانه‌ای می‌ماند، تجربیات را در آن می‌نوشتند. اگر کسی این قرآن را پیدا می‌کردو این سه تا کاغذ آن پر باشد، میلیاردها تومان ارزش داشت. چون باید همین مقدار را هزینه می‌کرد تا به یکی از آنها برسد. اینها علم است. آن وقت ما می‌گوییم اینها دهاتی‌اند.

صهیونیست جهانی به ایران به عنوان یک استان نگاه می‌کند

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه از نظر یهود ایران یک استان کشور جهانی صهیونیست محسوب می‌شود، بیان کرد: اینها در امور کشور ما به عنوان یک استان دخالت می‌کنند. بدانید آنها دائم برای ما توطئه می‌کنند.

روازاده ادامه داد:‌ صهیونیست‌ها به دنبال افراد نخبه می‌گردند و برای همین در دانشگاه‌ها تز را قرار دادند و برای کسانی که تا مقطع دیپلم تحصیل می‌کنند، المپیاد می‌گذارند؛ آنها با نخبه‌یابی به دنبال جوانان ما هستند.

وی افزود: کسانی که تز خوب می‌نویسند اولا یک کپی از این تزها توسط عوامل نامرئی به اسرائیل می‌رود، سپس آن ها شما را شناسایی می‌کنند، اسامی شما را به سفارتخانه‌های مهم می‌دهند و شما را از هر طریقی تشویق به ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌کنند و یا حتی نامه به در خانه‌هایتان می‌آورند.

این کارشناس تغذیه افزود: آنگاه 10 نفر را انتخاب می‌کنند که هفت نفر آن ها بیکار هستند اما سه نفر خوب هستند که در یک مراسم به اسم قرعه‌کشی آن سه نفر را بیرون می‌کشند؛ حال اگر شما نخواهید از کشور خارج شوید هنگامی که بخواهید استخدام شوید آنها از طریق عوامل‌شان در بدنه دولت کاری می‌کنند که شما استخدام نشوید و به شغل مسافرکشی روی بیاورید؛ اما اگر فرزند آدم بزرگی بودید هنگامی که وارد یک سازمان شدید هنگامی که بخواهی تزت را امتحان کنی صحنه را جوری می‌چینند که تز شما به شکست بینجامد، آنگاه شکست خورده دیگر به دنبال عامل آن نخواهی رفت.

روازاده مشکل کردن تزها را برای پیدا کردن افراد نخبه دانست و خاطرنشان کرد: آن ها نخبگان را انتخاب و آنگونه که بخواهند تعلیم و تربیت می‌کنند و فکر آن ها را می‌سازنند تا از این طریق بر دنیا حکومت کنند.

امیدواریم عقده خدا را از آستین شیعیان برای کباب کردن صیهونیست ببینیم

این استاد طب سنتی با اشاره به اشغال آمریکا، استرالیا و کانادا گفت: این تز کثیف یهودیان بود که افراد بومی را کشتند، زنان، کودکان، مردان، جوانان و نوجوانان را زنده نگذاشتند آن وقت در فیلم‌ها نشان می‌دهند که اینها بومی این مناطق هستند، این دروغ است و صحت ندارد هرگاه به جایی وارد شدند بومیان را قتل‌عام کردند.

روازاده بیان کرد: عقده خدا از آستین شیعیان برای کباب کردن آن ها بیرون می‌آید و آن ها سعی می‌کنند از ما علیه خودمان استفاده کنند که حتی دل امام راحل نیز را این زمینه به درد آمده است.

وی با اشاره به افرادی که از ایران به آمریکا و کانادا و استرالیا سفر می‌کنند، گفت: این افراد با عنوان شهروند که ساخته یهود است، آنجا توان انقلاب ندارند؛ اما فرزندان آن ها که در آنجا بزرگ شده‌اند و نمی‌دانند که ایرانی هستند از طریق اسرائیل به افغانستان برده می‌شوند و افغانی‌ها را می‌کشند آن وقت یهودیان بالا نشسته‌اند و کشته شدن این دو نفر را می‌بینند آن جوان گناهی نکردهد بلکه اینها هستند که از ما به راحتی استفاده می‌کنند آنها آمده‌اند تا همه دنیا را در اختیار بگیرند.

این کارشناس تغذیه گفت: کسانی که خود را حزب‌اللهی می‌دانند اما بعد از 30 سال به خارج از کشور می‌روند، از انقلاب هیچی نفهمیده‌اند ما امروز دو قدرت در دنیا داریم یکی قدرت صهیونیست‌ها با بازوان فراماسونری و دیگری جمهوری اسلامی.

وی با اشاره به وجود لژ خانوادگی در برخی از کبابی‌ها گفت: لژ به معنی عضو فراماسونری و لژ خانوادگی هنوز هم به کار می‌رود و دلیل این امر این است که با آن بسیجی برخورد نکردیم؛ اما بدانید از امسال به بعد شرایط فرق کرده الان زمانی است که بچه‌های ما در عرصه فرهنگی اقدام می‌کنند.

زنان روسپی در لایه‌های مختلف جامعه ایران

زنان روسپی در لایه‌های مختلف جامعه ایران


کارگران جنسی

استانداری تهران: طرح برخورد با زنان روسپی در قالب طرح "زنان ویژه" توسط این استانداری تهیه و در سال جاری اجرایی می‌شود

محمد علی عرفان منش، مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفته طرح برخورد با زنان روسپی در قالب طرح "زنان ویژه" توسط استانداری تهران تهیه شده است که در سال جاری اجرایی می‌شود.

پدیده روسپی‌گری در ایران موضوع تازه‌ای نیست ،اما پیش از انقلاب حضور این افراد و مشتریانشان نسبتا به مکان های مشخصی (به طور خاص در محله موسوم به "شهر نو") محدود بوده و در صورت مشاهده روسپی‌گری در سطح شهر، فرد بازداشت می‌شد، اما پس از انقلاب ایران محل تمرکز زنان روسپی به کلی تخریب شد و عده‌ای از آنها بازداشت شدند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، برخورد قهری با چنین مسئله‌ای باعث شد که حضور زنان روسپی و فعالیت های آنان در تمام سطح شهر پخش و گسترده شود.

ناهید (اسم غیر واقعی است) یکی از زنانی است که در تهران به روسپی‌گری مشغول است. او در شهر نو توسط عمه‌اش بزرگ شد و به یاد دارد که "در زمان انقلاب، عمه‌اش را در شهر نو دار زدند."

به گفته ناهید اوایل این کار برایش سخت بود و به همین دلیل به اعتیاد روی آورد. این زن دختر ۱۸ ساله‌ای دارد که او نیز از طریق روسپی‌گری امرار معاش می‌کند.

ناهید می‌گوید که زنان روسپی در تهران رتبه‌بندی دارند. "گرید پنج برای پولدارها و بالا شهری‌ها است. دخترم هم توی این گروه هست. هم خوب می‌پوشند هم مشتری حسابی دارند. اما من پائین‌ترین گرید را دارم. هم به خاطر سن هم به خاطر قیافه اکثر مشتری‌های من کارگر و مهاجرهای بین شهری هستند."

در قوانین کیفری ایران قبل از انقلاب، مجازات مشخصی برای روسپی‌گری به طور فردی تعیین نشده بود اما راه اندازی روسپی خانه جرم بود. اما بعد از انقلاب اسلامی قوانین تغییر کرد، و هر نوع روابط جنسی خارج از محدوده شرعی و ازدواج جرم محسوب شد. مجازات این جرم، صد ضربه شلاق است و در مواردی حتی می تواند اعدام باشد. اما در قوانین ایران به موضوع روسپی‌گری به طور خاص پرداخته نشده است. هر چند قوادی (واسطه‌گری جنسی) و "دایر کردن مراکز فساد و فحشا" جرم به حساب می‌آید.

پس از انقلاب برای مدتی صورت مسئله وجود این زنان پاک می‌شد، تا اینکه با افزایش آمار اعتیاد و بیماران اچ‌‌آی‌وی مثبت، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی با طرح‌هایی با عنوان "زنان ویژه" راه‌هایی را برای مقابله با گسترش روسپیگری پیشنهاد و اجرا کردند. اما این راه ها به اعتقاد صاحبنظران، به دلیل عدم کار کارشناسی، چندان عملیاتی نشد.

به اعتقاد کارشناسان باید برای این پدیده در ایران راهکاری اندیشیده شود، چون حتی در شرایطی که فرد مجرم دانسته شود، یک انسان و نیازمند دریافت خدمات است.

محمدعلی عرفان منش، مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه مسئله برخورد با روسپیگری، چرخه "معیوبی" است گفت: "ما این افراد را از سطح جامعه جمع آوری می‌کنیم و در مراکز غربالگری چند شبی آن‌ها را نگه می‌داریم سپس به جامعه باز می‌گردانیم. این چرخه سالمی نیست چرا که باید این افراد به دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط برای توانمندسازی تحویل داده شوند."

سعیده (اسم غیر واقعی است) از دیگر روسپیان تهران است، او شاغل است و به گفته خودش به خاطر پول دست به این کار نمی‌زند.

سعیده می‌گوید "نیاز جنسی دارم و اگر روزی دو تا سه راه نروم، آرام نمی‌گیرم، عین اعتیاد است."

سعید مدنی، پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، از جمله افرادی است که به شکل تخصصی در این حوزه پژوهش کرده است. آقای مدنی سال گذشته با اشاره به تحقیق منتشر شده در مجله اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: "در سال ۱۳۴۷ میانگین سن زنان کارگر جنسی ۳۰ سال بود اما در سال‌های اخیر میانگین سنی ورود زنان به بازار کارگری جنسی به کمتر از ۱۴ و ۱۵ سال رسیده است."

روسپیگری در ایران جرم است اما مجازاتی که برای آن در نظر گرفته می شود در موارد مختلف متفاوت است به اعتقاد کارشناسان باید برای این پدیده در ایران راهکاری اندیشیده شود، چون حتی در شرایطی که فرد مجرم محسوب می شود، یک انسان و نیازمند دریافت خدمات است.

براساس این تحقیق روسپیگری در استان تهران بیش از استان های دیگر ایران رواج دارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب روسپیان جدید، نیازهای اساسی و اولیه زندگی خود ‌را با شغل اول تامین می‌کنند و روسپی‌گری را به عنوان شغل دوم برای از بین بردن "نابرابری‌‌های اجتماعی" با دیگر دختران هم سن و سالشان انتخاب می‌کنند.


میزان تحصیلات دخترانی که وارد بازار جنسی می شوند نیز، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در سال‌های اخیر تغییر کرده است. این تحقیقات نشان می‌دهد تعداد کمی از زنان کارگر جنسی، امروز بیسوادند و در مقابل، سطح تحصیلات آنها بالا رفته است.


شراره (اسم غیر واقعی است) دختر جوانی است که برای درآمد بیشتر روسپی‌گری می‌کند. او می‌گوید مشتری‌هایش اکثرا تلفنی هستند. "ریسک توی خیابان بالا است. من خودم جا دارم اما برای اینکه صاحبخانه شک نکند، بعضی وقت‌ها به خانه مشتری هم می‌‎روم."

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران نیز با ابراز تاسف از اینکه برخی از زنان روسپی از این طریق امرار معاش می‌کنند، گفت: "این یک واقعیت در جامعه ما است و برای حل آن نیازمند ساز و کار مناسبی هستیم خوشبختانه در طرح جدیدی که تهیه شده به تمامی این موارد پرداخته شده است."

آقای عرفان منش با تاکید بر اینکه پدیده روسپی‌گری مختص شهر تهران نیست، تصریح کرد: "این پدیده در سایر شهر‌ها نیز وجود دارد و باید آن را قبول کنیم."

روسپی‌گری پدیده ناهنجار اجتماعی است و کارشناسان برای رسیدگی به شرایط و وضعیت این افراد به دلیل قوانین مختلف و نگاه های سنتی با مشکلاتی روبرو هستند. گروهی از کارشناسان بر این باورند که باید به این زنان خدماتی ارائه شود تا بتوان به نوعی از رشد این پدیده جلوگیری کرد اما در عین حال برخی دیگر معتقدند که هر نوع خدماتی به این افراد، به منزله تشویق به فعالیت آنهاست.



روسپی‌گری زنان از قدیمی ترین شغل های جهان محسوب می شود که قدمت چند هزار ساله دارد، اما مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۴۹ میلادی به قطعنامه ای رای داد که در آن روسپیگری خلاف "کرامت انسانی" خوانده شد. هرچند که همه کشورهای عضو سازمان ملل، الزاما این شغل را جرم تلقی نمی کنند و برای آن مجازات تعیین نکرده اند، و مجازات آن در کشورهایی که روسپی گری را جرم می دانند هم یکسان و همگون نیست.