مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

در گذشت شاعر توانا از دیار سراب

میرصالح حسینی - شاعر و محقق - در سن 66سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش ایسنا در آذربایجان شرقی، میرصالح حسینی متولد سال 1324 در شهرستان سراب در یک خاندان فرهنگی به دنیا آمد. او به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه مسلط بود.

دکتر میرصالح حسینی نام آشنایی در ادبیات فارسی و ترکی آذربایجانی بود. او که از وکلای مبرز و بنام دادگستری تهران بود، با نخستین ترجمه منظومه «حیدربابا یه سلام»، شاهکار ادبی استاد شهریار، به فارسی روان و در قالب خود منظومه شناخته شد.

مطالعه آثار مولانا محمد فضولی چنان آتشی در جانش افروخت که سال‌ها به تحقیق و بررسی آثار او مشغول بود. وقتی برای اولین‌بار با جمع‌آوری نسخه‌های خطی و مقابله آن‌ها، دیوان جامع، کامل و نفیس فضولی را به دوستداران ادب عرضه داشت، استاد محمدحسین شهریار با دعوت از این شاعر و محقق، مراتب سپاس و قدردانی خود را اعلام کرد و در همان محفل، ساعت‌ها از شعر و ادب ایران‌زمین و مقام والای فضولی سخن‌ها رفت. هم‌زمان با کنگره بین‌المللی فضولی از طرف یونسکو در تبریز حدیقة السعدا نیز منتشر شد.

حضور حسینی در محافل شعر و ادب و توضیح و تفسیر آثار فضولی همواره با استقبال هنرمندان، ادیبان، شاعران و خوانندگان همراه بود و همین امر سبب شده بود که بسیاری از علاقه‌مندان، شعرهای فضولی و او را از حفظ بخوانند.

میرصالح حسینی در ادبیات ترکی، چهره شاخصی بود؛ چرا که احاطه کامل او بر شاخه‌های مختلف زبان ترکی و آشنایی با چندین زبان زنده دنیا در کنار طبع روان شعر و عشق مفرطش به شناساندن آثار نام‌داران و پیشوایان ادب این مرز و بوم موجب شده بود که در تمامی کارها، نهایت دقت، ذوق، خلاقیت و ابتکار را به خرج دهد.

خبر فوری : سیاوش اکبرپور به تراکتور پیوست

خبر فوری : سیاوش اکبرپور به تراکتور پیوست

اکبرپور دومین خرید مهم تراکتورسازی بعد از احسان حاج صفی است. تراکتور سازی با این مربی قصد دارد در سطح قهرمانی لیگ برتر حضور محکمی داشته باشد.

2011/6/17 1600

Share Share


گالری عکس
زوم

Siavash Akbarpoor سیاوش اکبرپور

سایت گل - سیاوش اکبرپور بازیکن سابق تیمهای استقلالو استیل آذین به تراکتورسازی پیوست.
به گزارش سایت گل دقایقی قبل این بازیکن خبرتوافقش باتراکتور را در اختیار سایت گل گذاشت.
اکبر پور که فصل گذشته در شرایط فاجعهبار استیل آذین کارنامه نسبتا خوبی از خود به جای گذاشت یکی از بازیکنان مورد علاقه امیر قلعه نویی است.
اکبرپور دومین خرید مهم تراکتورسازی بعد از احسان حاج صفی است. تراکتور سازی با این مربی قصد دارد در سطح قهرمانی لیگ برتر حضور محکمی داشته باشد.
اکبرپور سابقه دو قهرمانی لیگ با امیر قلعه نویی را داراست و با او کارنامه بسیارخوبی به جای گذاشته است.

پنهان کاری جعفری بعد از انتخاب قلعه نویی: تا سی و یکم صبر کنید!

پنهان کاری جعفری بعد از انتخاب قلعه نویی: تا سی و یکم صبر کنید!

هواداران حاضر در سالن، به تشویق امیر قلعه نویی پرداختند و تبسم مدیرعامل باشگاه، نشان دهنده این بود قلعه نویی سرمربی فصل بعد تیم تراکتورسازی خواهد بود



2011/6/17 18:09:00

Share Share



گالری عکس
زوم


تراکتورسازی

سایت گل - مدیرعامل باشگاه تراکتوسازی تبریز از معرفی سرمربی تیم فوتبال این باشگاه در روز 31 خرداد ماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، در جلسه گردهمایی و هم اندیشی هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز که روز جمعه در محل سالن سرپوشیده این باشگاه برگزار شد، محمدحسین جعفری بدون این که نامی از مربی فصل بعد تیم تراکتورسازی ببرد، روز 31 خرداد را به عنوان روز معارفه سرمربی جدید این تیم اعلام کرد. وی اظهار داشت: مربی که قرار است هدایت تیم در فصل بعدی را در اختیار گیرد، صاحب سبک در فوتبال بوده و فوتبال تبریز را ارتقا خواهد بخشید و همه حاضران در این جلسه، به خوبی وی را می شناسند.
پس از این سخنان جعفری، هواداران حاضر در سالن، به تشویق امیر قلعه نویی پرداختند و تبسم مدیرعامل باشگاه، نشان دهنده این بود قلعه نویی سرمربی فصل بعد تیم تراکتورسازی خواهد بود.
جعفری بیان داشت: یکی از شرایط من با سرمربی جدید، توجه به تیم های پایه و پرورش نسل جدیدی از فوتبالیست ها در تبریز بود که در این زمینه به توافق رسیدیم. وی گفت: همه چیز در باره سرمربی آینده تیم تراکتورسازی تمام شده و قرارداد نیز بسته شده، اما بنا به درخواست خود مربی و توافق دو طرف، نام وی تا روز معارفه اعلام نخواهد شد.
جعفری در خصوص لغو قرارداد داخلی که با کمالوند بسته شده بود، اظهار داشت: کمالوند سه سال برای تیم تراکتورسازی زحمت کشید و بر گردن این تیم حق دارد؛ اما به دلیل مخالفت سازمان لیگ با حضور این مربی در تبریز، مجبور به لغو قرارداد با وی شدیم

روح فاشیسم در کالبد فدراسیون

روح فاشیسم در کالبد فدراسیون

تراختور را همه می شناسند تراختور ما متفاوت است تراختور ما فریاد است تراختور ما در یک کلام آذربایجان است تراختور این روزها در ردیف بزرگ مردان است شاید این بار نقش ستارخان را تراختور بازی می کند شاید امروز ما هواداران مجاهدان ستارخان هستیم و اما این را به یقین می دانیم که ما متفاوت هستیم تفاوت ما در مظلومیت ماست در فوتبال سالم ماست آری باز می نویسم ما در جمعی هستیم که شعارهایش توهین و پیروزی هایش بوی تبانی می دهد اما این تفاوت ماست که زیباست در تراختور بالاترین فریادها یاشاسین آذربایجان است در تراختور بزرگواری است و شعارهای چون عیبی یوغ ، تراختور متفاوت است چون باند بازی ندارد و تنها امیدش توپ است و میدان و هواداران ، اما این روزها این تراختور ما به کام فدراسیون بسیار تلخی می کند فدراسیونی که خود متولی دو تیم تهرانی است دیگر دشمنی خود با تراختور را به عیان کشیده است آنها بارها تراختو را هدف قرار داده اند اما این بار دشمنی خود را به شکلی آشکارا بیان می کنند فدراسیون فوتبال در حالی در عملی کاملا غیر متعارف یک مربی را از مربیگری در شهری محروم می کند که علیت این عمل را به جز روح فاشیسمی که در کالبد فدراسیون جاری است عامل دیگری را نمی توان بیان داشت. در هر صورتی در این عمل فدراسیون نقش یا مربیی مورد نظر نیست که مورد محرومیت قرار می گیرد بلکه پشت پرده این عمل برای محرومیت شهر خاصی چون تبریز مطرح است در این عمل کاملا غیر قانونی علاوه بر محرومیت غیر قانونی کمالوند از مربیگری در تبریز زنگ خطری نیز برای تراختور مطرح است زنگ خطری با مضمون شروع حملات فاشیستی فدراسیون بر علیح تراختور که این خود هوشیاری هر چه بیشتر هواداران را می طلبد. در شرایط حاضر وجود شایعات فروان در حول و حوش تیم و عدم برداشتن قدمی عملی برای تراختور بسیار خطرناک احساس می شود امیدوارم مسئولین محترم حداقل در این شرایط حساس در کنار هواداران و تراختور باشند در آخر از آقای کمالوند به خاطر زحماتشان تشکر میکنم و امیدوارم تراختور امسال با مربی در شان خود این بحران های سوء مدیریتی را پشت سر بگذارد و برای حضور پر قدرت در لیگ 11 آماده شود