مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

مراقب ظرف‌های یک‌بار مصرف باشید


مراقب ظرف‌های یک‌بار مصرف باشید




برخی از افراد سودجو، با جمع‌آوری غیرقانونی ضایعات و پسماندهای کارخانه‌ها، ظروف یک‌بار مصرفی با یک‌چهارم قیمت تمام شده‌ی ظروف استاندارد تهیه می‌کنند که دارای مواد سمی خطرناکی هستند و به راحتی وارد غذا می‌شوند. (NOEL CELIS/AFP/Getty Images)

وزارت بهداشت ایران، نسبت به عوارض استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در ایام محرم هشدار داد.

به گزارش صفحه‌ی رسمی این وزارتخانه، استفاده‌ی بی‌رویه از ظروف یک‌بار مصرف و رها کردن آنها در گوشه‌ی خیابان پس از استفاده، نه تنها موجب تشدید مشکلات زیست‌محیطی، آب‌گرفتگی معابر و نازیبا شدن چهره‌ی شهر است، بلکه موجب بروز انواع مختلف سرطان در مصرف‌کنندگان این محصولات نیز می‌شود.

بنا به گفته‌ی معاون بهداشت دانشکده‌ علوم پزشکی و خدمات درمانی نیشابور، برخی از افراد سودجو، با جمع‌آوری غیرقانونی ضایعات و پسماندهای کارخانه‌ها، ظروف یک‌بار مصرفی با یک‌چهارم قیمت تمام شده‌ی ظروف استاندارد تهیه می‌کنند که دارای مواد سمی خطرناکی هستند و به راحتی وارد غذا می‌شوند.

دکتر “محمد جعفر صادقی” بیان کرد استفاده از اینگونه ظرف‌های یک‌بار مصرف که فاقد عنوان معتبر یا نشانه‌ی استاندارد هستند، موجب بروز اختلالات گوارشی و ریوی و ابتلا به انواع مختلف سرطان می‌شود.

به گفته‌ی وی، استفاده از این ظروف برای نوشیدنی یا غذاهای گرم مانند چای، آش و نذورات موجب آزاد شدن ماده‌ای به نام “استایرن” می‌شود که عامل ابتلا به ۷۷ نوع گوناگون سرطان است.

دکتر صادقی در ادامه‌ی اظهارات خود، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پایه‌گیاهی را توصیه کرد. این محصولات، علاوه بر سهولت تجزیه‌پذیری، موجب آلودگی محیط زیست نمی‌شوند و خطری نیز برای سلامتی مصرف‌کنندگان ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد