مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

آیا این پسر واقعاً پدربزرگ خود بوده‌است؟


آیا این پسر واقعاً پدربزرگ خود بوده‌است؟




تصویر پسری که به یک آلبوم عکس قدیمی نگاه می‌کند. این پسر که سام نام دارد در مطالعه‌ای که روی او انجام گرفت درحالی‌که به یک آلبوم عکس قدیمی خانوادگی نگاه می‌کرد اظهارات تکان‌دهنده‌ای عنوان کرد که می‌توان از آن همراه با سایر موارد متعدد گزارش‌شده به عنوان مدرکی برای بازپیدایی روح اشاره نمود.

پسری که در مطالعه نام او “سام” عنوان شده، شواهد متقاعدکننده‌ای ارائه نموده که نشان می‌دهد بازپیداشده‌ی پدربزرگ خود است. زمانی که ۱۸ ماهه بود در حالی‌که پدرش پوشک او را عوض می‌کرد به پدر خود گفت: “زمانی‌که هم‌سن تو بودم معمولاً من پوشک تو را عوض می‌کردم.”

دکتر “جیم بی تاکر” از گروه روانپزشکی دانشگاه ویرجینیا داستان “سام” را در ویدئویی که در وب‌سایت دانشگاه منتشر شده توضیح داده‌است. “تاکر” ۲۵۰۰ مورد از کودکانی را که زندگی قبلی خود را به یاد می‌آوردند مورد مطالعه قرار داده‌است. به گفته او “سام” درحالی ‌که به یک آلبوم عکس قدیمی نگاه می‌کرد اظهارات تکان‌دهنده‌ای عنوان کرده‌است.

مادربزرگ “سام” در حالی‌که او ۴ سال داشت فوت کرد. پدر او پس از تمیز کردن خانه‌ی مادر بزرگ، یک آلبوم عکس قدیمی را از آنجا به خانه آورد. طبق اطلاعات والدین “سام”، او هرگز عکسی از پدربزرگ خود را ندیده‌ بود.





(شاتر‌‏استاک)

در حالی ‌که آنان به یک آلبوم عکس قدیمی نگاه می‌کردند، “سام” به عکسی از یک اتومبیل اشاره کرده و گفت: “این ماشین من بود.” در واقع آن اولین اتومبیل پدربزرگ بود که نسبت به آن تعلق خاطر داشت.

مادر “سام” به فکر امتحان پسر خود افتاد و یک عکس قدیمی را که در آن پدربزرگ را در حالی‌که پسر جوانی در کنار سایر پسرهای هم‌سن خود بود نشان می‌داد. “سام” به پدربزرگ خود اشاره کرد و گفت: “این من هستم.”

مادر سعی کرد که حرف او تصحیح کند و گفت: “این پدربزرگ تو است.” ولی او پاسخ داد: “نه این من هستم.”

“تاکر” که این عکسها را مشاهده کرده‌است، گفت که حتی اگر عکس‌های دیگر پدربزرگ را دیده‌ بود، قادر نبود که تشخیص دهد کدام پسر در این عکس پدربزرگ “سام” بوده‌ است.

در ادامه این امتحان مادر “سام” از او پرسید آیا چیز دیگری از زندگی قبلی به خاطر دارد. او گفت: “آنها خواهر مرا تبدیل به یک ماهی کردند.”

مادر پرسید: “چه کسانی؟” و “سام” در پاسخ گفت: “آدمهای بد.”

خواهر پدربزرگ قبلاً به قتل رسیده و جسدش در داخل آب انداخته شده‌ بود، به گفته پدر “سام”، او از قبل چیزی در مورد این ماجرا نشنیده ‌بود.

مادر “سام” نسبت به مسأله تردید داشت، چون به عنوان یک مسیحی از قبل اعتقادی به تناسخ روح نداشته‌ است.

دکتر مایکل شرمر ناشر مجله “اسکپتیک” در این ویدئو پرسیده ‌است: “از کجا می‌توان فهمید که این چیزها واقعاً اتفاق افتاده‌ است؟”

به گفته‌ی او، مورد “سام” و هزاران مورد مشابه دیگر، بر اساس ماجراهایی است که توسط والدین گفته شده‌است و این ممکن است زمانی‌ که والدین آن را نقل می‌کردند، دچار هیجان شده و ماجرا تحریف شده ‌باشد. همچنین ممکن است پدر و مادر به شکل‌های مختلف کودکان را تحت تأثیر قرار داده ‌باشند.

با این وجود “تاکر” شور و هیجان اولیه والدین را مد نظر قرار داده‌ است. او نگرش اولیه پدر و مادر این کودکان را نیز ثبت کرده و دریافته که هیچ‌گونه ارتباطی بین این نحوه‌ی نگرش و آنچه که کودکان گزارش ‌کردند وجود ندارد.

برخی از این کودکان گزارش‌های دقیقی از محل زندگی خود در دوره‌های قبلی زندگی‌شان نقل کرده‌اند. محققین پس از بازدید این مکان‌ها تأیید کردند که اخیراً افرادی در این نواحی درگذشته‌اند که زندگی آنها با توصیفات ارائه‌شده توسط این کودکان هم‌خوانی دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد