مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

درباره زلزله هفت و نیم تا هشت ریشتری سراوان

درباره زلزله هفت و نیم تا هشت ریشتری سراوان


زلزله بسیار شدیدی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را لرزانده است. مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زمین لرزه را هفت و نیم ریشتر اعلام کرده است. زمین لرزه حتی در دهلی نو پایتخت هند نیز احساس شده است.

زلزله بسیار شدیدی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را لرزانده است. مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زمین لرزه را هفت و نیم ریشتر و عمق آن را 18 کیلومتری زمین اعلام کرده است. زمان این زلزله نیز 15 و 14 دقیقه بعد از ظهر اعلام شده است. زمین لرزه حتی در دهلی نو پایتخت هند نیز احساس شده است.

راشا تودی به نقل از مرکز زمین‌شناسی آمریکا خبر داده است که شدت زمین‌لرزه، هفت و هشت دهم ریشتر و در عمق 115 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. بر این اساس محل وقوع نیز در 90 کیلومتری جنوب خاش اعلام شده است. زلزله علاوه بر دهلی نو در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شده است.

اخبار دریافتی حاکی از قطع ارتباطات و نیز اعزام امدادگران استان‌های مجاور به سیستان و بلوچستان است.  

سراوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ایران است. مرکز این شهرستان شهر سراوان است. جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۳۹٬۹۵۰ نفر بوده‌ و جمعیت شهرستان خاش نیز بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۶۷٫۸۵۱ نفر بوده‌است




این خبر در حال تکمیل است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد