مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

آمادگی ایران برای جداسازی شبکه اطلاعات داخلی از اینترنت'

آمادگی ایران برای جداسازی شبکه اطلاعات داخلی از اینترنت'




وزیر ارتباطات ایران پیشتر گفته بود: "اعتمادی به اینترنت نیست."

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات ایران، درگفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است که فاز اول شبکه ملی اطلاعات ایران تا پایان شهریور ماه آماده بهره‌برداری خواهد بود. به گفته آقای تقی‌پور در این فاز شبکه اطلاعات داخلی کشور از شبکه جهانی اینترنت جدا می‌شود.

وزیر ارتباطات ایران اظهار امیدواری کرده است که با اجرایی شدن فاز اول شبکه ملی اطلاعات حملات سایبری علیه ایران کنترل شود.

او گفته است پس از جداسازی شبکه اطلاعات داخلی از شبکه اینترنت جهانی "قادر به مهار صد در صدی حملات سایبری خواهیم بود و دیگر بدافزاری وارد نخواهد شد. مگر برخی شیطنت‌ها که ممکن است از داخل کشور منشا بگیرند."

شبکه ملی اطلاعات عنوان طرحی است که پیشتر با عنوان "اینترنت ملی" از آن یاد می‌شد. جمهوری اسلامی حدود دو سال است که به دلایل امنیتی و همچنین نظارت بر محتوای سایت‌هایی که نامناسب می‌داند، در پی اجرای این طرح است.

آقای تقی‌پور سال گذشته گفته بود: "اینترنتی که وجود دارد بر مبنای تئوری‌های اومانیستی و لیبرالیستی است... به همین دلیل باید توسعه اینترنت پاک در دستور کار قرار گیرد."

وزیر ارتباطات ایران ضمن خبر دادن از آغاز به کار سرویس‌های ایمیل و جستجوی طراحی‌شده در ایران، و همچنین طراحی سیستم عامل ایرانی، گفته است که "در کل زیاد علاقه نداریم که نام ملی بر روی این طرح‌ها گذاشته شود و بیشتر به بومی بودن آنها تاکید داریم."

برخی کاربران ایرانی نگران هستند که اجرای این طرح به اعمال محدودیت‌های بیشتر حکومت بر اینترنت و یا حتی قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت منجر شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد