مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

سهیلا شریفی: عروسانی که باید عروسک بازی کنند

سهیلا شریفی: عروسانی که باید عروسک بازی کنند

 

soheilasharifi


محمد علی اصفهانی عضو مجلس شورای اسلامی به رسانه ها گفته است "سن مناسب برای ازدواج یک دختر به بلوغ رسیده ۹ سال است و از این سن وی واجد شرایط ازدواج می باشد. هر چیزی غیر از این در تضاد و چالش با شریعت اسلامی است." بنا به خبرها انتظار می رود که مجلس شورای اسلامی این قانون را جهت سازگاری با شریعت اسلام به رای بگذارد.

در واقع کاری که دست اندرکاران جمهوری اسلامی می کنند، این است که جنایتهائی را که در حق کودکان و مخصوصا کودکان دختر تا بحال انجام داده اند، قانونی و رسمی کنند. با به قدرت رسیدن حکومت اسلامی سن ازدواج برای دختران ۹ سال و سن ازدواج پسران ۱۵ سال اعلام شد و بعد از آن آمارها خبر از تعداد سرسام آوری از ازدواج دختربچه های نه و ده ساله با مردانی که خیلی از خودشان مسنتر هستند می دهند. فقط در همین چند هفته گذشته بیش از ۷۵ کودک زیر ده سال مجبور به ازدواج با مردان بسیار مسنتر از خودشان شده اند. گفته می شود که ابعاد بالای ازدواج کودکان زیر سن منجر به افزایش بیماریهای روانی، خودکشی و خودسوزی، فرار دختران نوجوان از خانه و روی آوری آنها به تن فروشی شده است. با وجود اینکه یک قانون نیم بند از سال ۲۰۰۲ به بعد سن ازدواج دختران زیر ۱۳ سال را تا حدودی محدود کرده است اما تبصره هائی که بر آن وجود دارند (اگر پدر یا قیم راضی باشد و صلاح بداند!) باعث شده نه تنها آمار ازدواجهای زیر سن کمتر نشده بلکه به "برکت" فقر فزاینده ای که گریبان مردم را گرفته است این پدیده به شکل دهشتناکی رو به افزایش بوده است. یکی از سازمانهای مدافع حقوق کودکان در ایران در آماری که منتشر کرده اعلام نموده است که در سال ۲۰۰۹ شماره دخترانی که زیر سن ۱۵ ازدواج کرده اند به ۴۳۴۵۹ نفر رسیده که به نسبت ارقام سه سال قبل از آن که ۳۸۳۳۳ نفر بوده، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

حکومت اسلامی ایران هرچند گوی سبقت را از همه مرتجعین و جانیان دنیا ربوده است اما در این جنایات تنها نیست. هرجا پای اسلام و قوانین شریعت به حکومت کشیده شده قوانین ضد زن و ضد بشری آن دامن مردم و در درجه اول زنان و دختران را گرفته. عربستان سعودی از آن جمله کشورهائی است که ازدواج دختران زیر ده سال را رسما قانونی اعلام کرده است. سرگذشت "نجود" دختر بچه ده ساله ای که در یمن درخواست طلاق کرده بود همه دنیا را متحیر کرد و ابراز انزجار از این قوانین در سراسر دنیا از طریق رسانه های بین المللی منجر به فشار فراوانی بر دولت یمن شد تا قوانین ازدواج را تغییر دهد. رسانه ها هر روز خبر از خودسوزی و خودکشی دختران جوانی می دهند که بخاطر اینکه مجبور به ازدواج با مردانی بسیار مسنتر از خودشان شده اند، با زندگی وداع می کنند. علائم استرس و افسردگی و نشانه های بارز تجاوز و آزار جنسی در دخترانی که زیر سن ناچار به ازدواج میشوند بسیار رایج و برجسته هستند. خیلی از آنها هیچوقت لذت زندگی زناشوئی را تجربه نخواهند کرد برای بسیاری از این دختران جوان سکس و همخوابی یعنی تجاوز، آزار جنسی، بیماریهای داخلی و احساس نابرابری و تحقیر از جنسیت خودشان.

در اکثر کشورهای دنیا سن ازدواج برای دختر و پسر ۱۸ سال تعیین شده است. این سنی است که طبق داده های تاکنونی علمی و اجتماعی انسان به سن بلوغ می رسد و می تواند مسئولیت کارها و تصمیمات خود را برعهده بگیرد. سن تماس جنسی و رضایت برای همخوابی در بیشتر نقاط دنیا ۱۶ سال است اما طبق تعریف ازدواج فراتر از رابطه جنسی است و انسان باید قادر باشد بدرستی تصمیم بگیرد و و مسئولیت اداره زندگی زناشوئی را بپذیرد. اما در قوانین اسلامی از زمان محمد تاکنون تجاوز به کودکان تحت نام ازدواج امری رایج بوده و حتی تشویق و ترویج هم میشود. از زمان سرکار آمدن جمهوری اسلامی این قوانین ارتجاعی بار دیگر بعنوان قانون کشور اعلام شده و زندگی و آینده هزاران دختر جوان را به فنا برده است.

یکی از دلایلی که سران جمهوری اسلامی مخصوصا در این مقطع اقدام به کم کردن سن ازدواج و بازگشت به ۹ سالگی برای دختران می کنند در درجه اول حمله به جنبش رو به رشد رهائی زن است. جمهوری اسلامی یکبار دیگر تعرض وسیعی را برعلیه زنان سازمان داده است که از جمله تفکیک جنسیتی دانشگاهها، ممنوعیت ۷۷ رشته درسی برای دختران و سرکوب زنان به بهانه بدحجابی و بی حجابی و غیره نمونه های ان هستند. جالب است که توجه شود چگونه موج به عقب راندن و سرکوب مبارزات زنان در همه ابعاد خود را نشان می دهد. همین چند هفته پیش بود که یکی از سران حکومت اسلامی اعلام کرد که زنان نباید از بارداری جلوگیری کنند و زنان را تشویق به داشتن فرزندان بیشتر کردند. این تلاشها در کنار تلاش برای بیرون کردن زنان از دانشگاهها و فرستادن آنها به کنج مطبخ، همه در ادامه تلاش محتوم به شکست این رژیم در برابر جنبش آزادی و برابری است. می خواهند با مجبور کردن دختران زیر سن بلوغ به ازدواج آنها را به تمکین واداشته و از طغیان عظیمی که هم اکنون در میان جمعیت جوان کشور علیه همه قوانین ارتجاعی اسلامی در غلیان است بکاهند.

بخاطر دختر بچه های کوچکی که باید با کودکی وداع کنند و به یک زندگی پر از رنج و آزار تن بدهند، بخاطر دختران جوانی که به ضرب حاکمیت سیاه اسلامی باید خلاقیتهایشان را سرکوب کنند و از دست یافتن به آرزوهایشان محروم شوند، بخاطر دخترانی که ناچار به ترک خانه می شوند و در خیابانها آواره شده و به تن فروشی روی می آورند، بخاطر هزاران دختری که در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار گرفته اند، بخاطر جوانانی که هنگام مهمانی مورد تعرض اوباشان اسلامی قرار می گیرند و بخاطر نجات انسانیت باید هرچه سریعتر از شر حکومت اسلامی خلاص شد و دنیائی بهتر را بنیان گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد