مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

بررسی یکی از علل گرویدن دانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر

برسی یکی از علل گرویدن دانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر

هموطنان عزیز در برسی مباحثی قصد داریم به دلایلی گرویدن جوانان به اعتیاد را برسی کنیم امروز نیز یکی از این دلایل را که بیشتر در میان دانشجویان و کنکوری ها و بعضی از شاگردان دبیرستان مشاهده می شود را برسی می کنیم.

یک دانشجو یا یک کنکوری هر چقدر که مطالعه می کند نمی تواند نمره مد نظر خود را بدست بیاورد در عوض دانشجو یا شاگرد دیگری که کمترین مطالعه را ممکن است داشته باشد موفق به گرفتن بهترین نمرات می شود این تفاوت ها ناشی از استعداد خدادادی در فهم درس و در تعدادی از موارد ناشی از توانایی دانش آموز در درک درس در سر کلاس و در برخی از موارد نیز عدم توانایی دانشجو یا دانش آموز در منتقل کردن دروسی که قراگرفته به ورقه امتحانی است و در اشخاص مختلف این عدم موفقیت دلایل مختلفی دارد که می توان با مراجعه به مشاور تا حد 70 درصد این مشکل را حل کرد اما نکته ای که مطرح می شود این است که یک دانشجو بعد از چند ترم مشروط شدن یا یک نفر بعد از چندین سال ماندن در پشت کنکور دچار سرخوردگی می شود و گاهی نیز احساس کودنی به او دست می دهد.

در همین هنگام ممکن است از طرف یکی از دوستان خود پیشنهادی دریافت بکند که اگر این دارو یا ماده را مصرف بکنی بخوبی درس در ذهن تو باقی می ماند بسیاری از افراد نیز حتی با ماهیت این ماده آشنا نیستند برخی که نیز متوجه مخدر بودن ماده می شوند و سعی می کنند در برابر آن مقاومت بکنند با اظهارات عجیبی از جانب دوستان خود مواجه می شوند که این ماده اعتیاد آور نیست و تبلیغاتی که بر علیه این مواد می شود دروغ است و ….

متاسفانه اعتیاد در میان بعضی از دانشجویان و دانش آموزان بسیار وسیع است به همین خاطر به احتمال زیاد یکی از راه هایی که فرد به طرف اعتیاد می رود مشکلات یادگیری یا عدم توانایی در انتقال مطالب به ورقه امتحانی است.

اما حقیقت تلخ آن است که این مواد در چند دفعه اول به شدت هوشیاری را افزایش می دهند و با تاثیر گذاشتن بر عملکرد سلول های عصبی در چند دفعه اول مصرف به شدت قدرت یادگیری را افزایش می دهند اما به تدریج که فرد در منجلاب اعتیاد گرفتار شد رفته رفته کارایی خود را از دست می دهند و تاثیر بسیار منفی بر یادگیری نیز می گذارند پس ا ز مدتی شخص متوجه می شود که دیگر حتی نمی تواند ماده مخدری را که مصرف می کرده برخلاف گفته دوستان یا کسی که وی را به دام اعتیاد انداخته ترک بکند.

در حالی که بیشتر مشکلات یادگیری با مراجعه به مشاور قابل حل هستند حتی با رژیم های غذایی خاصی که یک مشاور تغذیه می تواند آن را بدهد نیز عملکرد مغز را در بخاطر سپردن تا حد بسیار زیادی افزایش داد به همین خاطر اگر دچار چنین مشکلاتی هستید پیشنهاد می شود قبل از مشاوره با دوستان ناباب یا اسایر افرادی که می توانند خطر آفرین باشند به پزشک روانشناس و …. مراجعه کنید.

از والدین نیز خواهش می شود مخصوصا اگر در مقطع دبیرستان فرزندانی دارید که دچار مشکل یادگیری یا سایر مشکلاتی هستند که نمی توانند نمره مورد نظر را بدست بیاورند حتما سعی در حل مشکل آنها از طریق یک فرد آگاه بکنید زیرا این نوع از دانشجویان یا دانش آموزان به شدت مستعد فریب خوردن توسط شیادین و قاچاقچیان مواد مخدر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد