مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

استفاده از وایتکس برای ماندگاری شیرهای پاستوریزه

استفاده از وایتکس برای ماندگاری شیرهای پاستوریزه



یک منبع آگاه گفت: «سال گذشته اداره استاندارد و تحقیقات شهر اصفهان با مسئله عجیبی در خصوص شیرهای پاستوریزه روبرو شد.»

سلامت نیوز: سئوال اینجاست که چرا بعضی از شیرهای پاستوریزه که بیشتر از 5 روز ماندگاری ندارند با وجود گذشت دو هفته همچنان سالم مانده و فاسد نمی شوند؟ آیا از بار میکروبی شیرهای ایرانی کاسته شده است و یا کارخانه های تولید کننده این شیرها چنان پیشرفت کرده اند که چنین شیرهایی را تولید می کنند شاید هم یخچال مصرف کنندگان ماندگاری این شیرها را بالا می برد!
یک منبع آگاه گفت:«سال گذشته اداره استاندارد و تحقیقات شهر اصفهان با مسئله عجیبی در خصوص شیرهای پاستوریزه روبرو شد.»جریان از این قرار بود که شیرهای پاستوریزه بعد از حتی باز کردن درب آنها تا حدود 3 هفته ماندگاری داشتند و فاسد نمی شدند!
 

با بررسی هایی که اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان به عمل آورد متوجه شدند که برخی از گاوداری ها از وایتکس برای ماندگاری بیشتر شیرهایشان استفاده می کنند و به دلیل اینکه وایتکس یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است مانع فاسد شدن شیرهای پاستوریزه شده است و همانطور که می دانید این ماده ضدعفونی کننده به شدت سرطان زا بوده و مصرف کنندگان این شیرها به عوارض آن دچار می شوند.»
حال این سوال پیش می آید آیا نظارت کامل بر گاوداری ها و کارخانجات تولید کننده شیر پاستوریزه وجود دارد؟ آیا بعضی از شیرهای پاستوریزه ای که به مدت طولانی تر از 5 روز ماندگاری دارند از وایتکس در نگهداری آن ها استفاده می شود؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد