مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

فقر غذایی برای مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی

چکیده مقاله : 



 در این مقاله ضمن برآورد خط فقر غذایی برای مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی با استفاده از اطلاعات درآمد و هزینه خانوارهای شهری و روستایی در سال 1374 شاخصهای مهم فقر ارایه شده است. همچنین در این تحقیق با استفاده از سیستم تقاضای هزینه های خطی به برآورد کششهای قیمتی و درآمدی اقلام عمده هزینه خانوار پرداخته شده است. گر چه شاخص شکاف فقر به طور سنتی میزان اعتبارات لازم برای ریشه کنی فقر را مشخص می کند، لکن مطالعه تقاضای مصرفی خانوارها از طریق کششهای درآمدی و قیمتی بیانگر این واقعیت است که خانوارهای فقیر سهم کوچکی از افزایش درآمدشان را به خرید کالاهای خوراکی اختصاص می دهند و در نتیجه زدودن فقر غذایی به مراتب مشکل تر و پر هزینه تر از زدودن فقر مالی خواهد بود.



برای مشاهده کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.


http://s1.picofile.com/file/6807947682/530138118401_www_parsacloob_com_.pdf.html


نظرات 1 + ارسال نظر
ایرانی توسری خور افغانی چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:02

خبرگزاری افغان پرس از تهران گزارش داد:
دکتر م ـ خراسانی عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی که اصالتاً افغانی است در لابی روحانیون افغانی 33 سال مقیم ایران گفت:
برای ما مرزهای شرقی اعتباری ندارد. ما با افغان ها همزبان هستیم. افغان ها می توانند تا هر کجای ایران که بخواهند بروند. در هر کجا که خواستند اقامت کنند و تا هر وقت که خواستند در ایران بمانند. ما به افغان ها تابعیت ایرانی می دهیم تا جمعیت فارس ها افزایش پیدا کند. ما به دنبال افغانی سازی ایران و تشکیل دوباره حکومت مقتدر افغانی در سراسر ایران هستیم.
تمام هزینه های بیمارستانی افغان ها در ایران رایگان است حتی اگر سر به 50000000 (پنجاه میلیون تومان) هم بزند. ما با قدرت به حمایت های گسترده مالی از افغان ها ادامه خواهیم داد.
کمیته امداد را موظف کرده ایم که به افغان ها خانه دهد. کارگاه ها و کارخانه های نهادها و حوزه های علمیه را موظف کرده ایم که افغان ها را در اولویت استخدام نسبت به فارس های دیگر ایرانی قرار دهند. به این ترتیب تکلیف اقوام بیگانه غیر فارس که دیگر معلوم است.
اقوام غیر فارس در اقلیت هستند و باید به کشورهای همجوار کوچ کنند.
سید نجیب الدین مایلی هروی شاعر افغانی 33 سال مقیم ایران هم در شعری با مطلع زیر از این مواضع دفاع کرد و گفت به زودی حکومت افغان ها را برای تحقق اهداف اجدادمان اشرف افغان و محمود افغان در سراسر ایران تشکیل خواهیم داد.

بر سر ترکان و کردان می زنیم
بودجه هاشان خرج افغان ها کنیم
تا رسد آمار ما از یک به صـــد
ریشه ایران و ایرانی زنــــــــــد



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد