مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

بیشترین تجاوزات جنسی در استان مذهبی قم!!


بیشترین تجاوزات جنسی در استان مذهبی قم!!







استان قم با میانگین رخداد بیش از ۱۷۴ مورد جرائم جنسى در هر صد هزار نفر جمعیت، بالاترین میانگین جرائم جنسى کشور را به خود اختصاص داده است. براساس آمار هاى موجود به طور میانگین استان قم هر ساله شاهد وقوع بیش از یک هزار و ۵۵۶ مورد جرم جنسى است.

 استان لرستان، از پایین ترین آمار تجاوز هاى جنسى در سراسر کشور برخوردار بوده است. به میزان هر صدهزار نفر جمعیت این استان تنها ۱۳ مورد جرم جنسى رخ داده است. آمار هاى ارائه شده تنها موارد گزارش شده به دادگاه ها و نیرو هاى انتظامى را تحت پوشش قرار داده است. به گفته یک منبع آگاه در وزارت کشور «ارقام واقعى بدون شک فراتر از گزارش هاى ارائه شده وزارت کشور است.»

این کارشناس مسائل اجتماعى ترس از بى آبرویى و خانوادگى بودن برخى از جرائم را مهم ترین موانع ارائه گزارش به مراجع مسئول از سوى قربانیان عنوان کرد. استان قم در سال ۸۱ در حالى بالاترین آمار جرائم جنسى کشور را به خود اختصاص داده است که در سال ۷۸ این استان یکى از امن ترین استان ها از نظر وقوع جرائم جنسى محسوب مى شده است. رشد رخداد جرم جنسى در این استان در عرض ۴ سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ بیش از ۸۵ درصد بوده است.

این در حالى است که تهران در همین مدت زمان کاهشى حدود ۸۵ درصدى را در این جرم تجربه کرده است. به طور میانگین در تهران هر سال یک هزار و ۶۵۰ جرم جنسى رخ مى دهد. نزدیکى آمار رخداد جرائم جنسى در استان تهران و قم در حالى است که جمعیت تهران حدود ۱۰ برابر جمعیت استان قم را تشکیل مى دهد. افزایش امکانات تفریحى، رفاهى در سطح شهر تهران در سال هاى اخیر یکى از مهم ترین علت هاى کاهش وقوع جرم جنسى عنوان مى شود.  با این وجود تهران همچنان دومین رتبه پرخطرترین استان کشور از نظر وقوع جرائم جنسى را به خود اختصاص داده است.

استان خراسان و مازندران به طور مشترک پله سوم این جایگاه را به خود اختصاص داده اند.

 براساس تحقیقات پایگاه داده هاى اجتماعى وزارت کشور میانگین رخداد جرم جنسى در خلال سال هاى ۷۵ تا ۸۱ در سراسر کشور ۴۲/۸۱ در هر صد هزار نفر جمعیت کشور بوده است که با توجه به این اطلاعات به طور میانگین هر ساله در کشور بیش از ۷۲ هزار مورد جرم جنسى رخ مى دهد که از این نظر ایران یکى از پرآمارترین کشور ها در این زمینه محسوب مى شود.

 ( برگرفته از روزنامه شرق –30 تیر- صفحه حادثه )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد