مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

من گاو هستم ...


در یک مدرسه راهنمایی دخترانه در منطقه محروم شهر ، خدمت می کردم و چند سالی بود که مدیر مدرسه شده بودم.قرار بود زنگ تفریح اول ، پنج دقیقه دیگر نواخته شود و دانش آموزان به حیاط مدرسه بروند.
هنوز دفتر مدرسه خلوت بود و هیاهوی دانش آموزان در حیاط و گفتگوی همکاران در دفتر مدرسه ، به هم نیامیخته بود.در همین هنگام ، مردی با ظاهری آراسته و سر و وضعی مرتب در دفتر مدرسه حاضر شد و خطاب به من گفت : با خانم ... دبیر کلاس دومی ها کار دارم و می خواهم درباره درس و انضباط فرزندم از او سؤال هایی بکنم.
از او خواستم خودش را معرفی کند ، گفت : من "گاو" هستم ! خانم دبیر ، بنده را می شناسند.بفرمائید گاو ، ایشان متوجه می شوند.
تعجب کردم و موضوع را با خانم دبیر که با نواخته شدن زنگ تفریح ، وارد دفتر مدرسه شده بود ، در میان گذاشتم.
یکه خورد و گفت : ممکن است این آقا اختلال رفتار داشته باشد ، یعنی چه گاو ؟ من که چیزی نمی فهمم ...
از او خواستم پیش پدر دانش آموز یاد شده برود و به وی گفتم : اصلاً به نظر نمی رسد اختلالی در رفتار این آقا وجود داشته باشد ، حتی خیلی هم متشخص به نظر می رسد.
خانم دبیر با اکراه پذیرفت و نزد پدر دانش آموز که در گوشه ای از دفتر نشسته بود ، رفت.
 مرد آراسته ، با احترام به خانم دبیر ما سلام داد و خودش را معرفی کرد : من گاو هستم !
- خواهش می کنم ، ولی ...
- شما بنده را به خوبی می شناسید.
من گاو هستم ، پدر گوساله ؛ همان دختر۱۳ ساله ای که شما دیروز در کلاس ، او را به همین نام صدا زدید ...
دبیر ما به لکنت افتاد و گفت : آخه ، می دونید ...
- بله ، ممکن است واقعاً فرزندم مشکلی داشته باشد و من هم در این مورد به شما حق می دهم ولی بهتر بود مشکل انضباطی او را با من نیز در میان می گذاشتید ، قطعاً من هم می توانستم اندکی به شما کمک کنم.
خانم دبیر و پدر دانش آموز مدتی با هم صحبت کردند.
گفت و شنود آنها طولانی ولی توأم با صمیمیت و ادب بود.آن پدر ، در خاتمه کارتی را به خانم دبیر ما داد و با خداحافظی از همه ، مدرسه را ترک کرد.
وقتی او رفت ، کارت را با هم خواندیم.در کنار مشخصاتی همچون نشانی و تلفن ، روی آن نوشته شده بود :
دکتر ... عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد