مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

رشته زبان و ادبیات ترکی آذری با کنکور 90 می‌آید

 

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی آذربایجان شرقی:
رشته زبان و ادبیات ترکی آذری با کنکور ۹۰ می‌آید

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز گفت: در سال ۱۳۹۰ رشته زبان و ادبیات ترکی آذری در دفترچه‌های کنکور گنجانده می‌شود.

احمد فرشبافیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه توجه به آموزش زبان ترکی آذری از سال ۱۳۸۲ مسکوت مانده بود، اظهار داشت: بعد از سفر ریاست جمهوری به استان در دور سوم آموزش زبان فعال شد به طوری که اقدام به تشکیل گروه داد.


وی با بیان اینکه مدیر گروه آن نیز مشخص شده است، گفت: این گروه در ترم قبل دو واحد درس عمومی زبان و ادبیات ترکی آذری ارائه داد.
فرشبافیان ادامه داد: البته این دو واحد به صورت اختیاری بود اما این دو واحد اختیاری با استقبال نسبی از سوی دانشجویان علوم انسانی روبه‌رو شد.
وی اظهار داشت: در ترم قبل این دو واحد برای دانشجویان علوم انسانی ارائه شده بود اما از این ترم این دو واحد اختیاری برای همه رشته‌ها ارائه شده است.
فرشبافیان افزود: پیش‌بینی ما این است که همانند ترم قبل استقبال دانشجویان از این واحد خوب باشد.

وی گفت: در کنار این، دانشگاه تبریز اقدام به ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی کرد که هدف از آن پشتیبانی علمی گروه زبان و ادبیات ترکی آذری است.


فرشبافیان اضافه کرد: در این مرکز سه گروه علمی تخصصی تاریخ تمدن، زبان و ادبیات و گروه زبان و هنر تعریف شده است.
وی ادامه داد: قرار است مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان‌شناسی نشریه تخصصی منتشر کند و نخستین شماره آن نیز ان‌شاءالله در آذر ماه منتشر می‌شود.

فرشبافیان همچنین خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا بنیاد دایرةالمعارف آذربایجان شناسی زیر نظر این مرکز فعالیت کند.


وی تاکید کرد: از جمله مهم‌ترین کارهایی که مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی در اردیبهشت و یا خرداد ماه سال ۱۳۹۰ انجام خواهد داد برگزاری همایش بررسی نقش ۵۰ ساله دانشمندان آذربایجان به فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی است.


فرشبافیان درباره گنجانده نشدن رشته زبان و ادبیات آذری در دفترچه‌های کنکور امسال گفت: به این دلیل که نتوانستیم به موقع کم و کیف این رشته را به سازمان سنجش ارسال کنیم لذا در دفترچه‌های کنکور امسال گنجانده نشد اما امید است از سال بعد ان‌شاءالله رشته زبان و ادبیات ترکی آذری در دفترچه‌های کنکور گنجانده می‌شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد