مطالب خبری جدید  و  آموزنده
مطالب خبری جدید  و  آموزنده

مطالب خبری جدید و آموزنده

آفتاب – مجادله نمایندگان آذری و شمالی: این راه که می‌روی به ترکس

آفتاب – مجادله نمایندگان آذری و شمالی: این راه که می‌روی به ترکستان است.


آفتاب: بخشی از مذاکرات امروز مجلس به مباحثه نمایندگان شمالی و آذری کشیده شد که با داد و فریاد آغاز و با دلخوری‌هایی به پایان رسید.

نمایندگان مشغول بررسی بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت وام‌های بانکی بودند که نادرقاضی‌پور در مخالفت با آن صحبت کرد و انتقاداتی را به بانک مرکزی، مشایی و دولت کرد. بخشی از سخنان وی باعث دلگیری یکی از نمایندگان شمالی کشور شد

قاسمی نماینده رشت در تذکری نسبت به سخنان وی، خواستار احترام به دستگاه‌ها و برخی اشخاص شد و این شیوه سخنگویی را به صلاح ندانست. وی سخنانش را با این شعر پاسخ داد: ترسم نرسی به کعبه‌ ای اعرابی، کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است!


محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز که درجایگاه هیأت رئیسه نشسته بود، یکباره گفت: با ترکستان چه کار دارید؟

علی لاریجانی هم که ازاین واکنش فرهنگی خنده‌اش گرفته بود، گفت: چه بگویند، رشتستان خوب است؟

اما علاوه بر فرهنگی، این موضوع به قاضی‌پور و جهانگیرزاده که نمایندگان آذری زبان مجلس هستند نیز برخورد. به همین دلیل با داد و فریاد خواستار بیان تذکر بودند. که نهایتا به جهانگیرزاده اجازه داده شد. این نماینده ارومیه هم گفت: مجلس مظهر انسجام ملی است. آقای قاسمی به استناد چه اصلی از آیین نامه چنین تذکری دادند و اهانت کردند؟


لاریجانی هم در پاسخ گفت: شعری که خوانده شد، شعر متعارفی است و ایشان قصدی نداشتند. من هم شعرشان را ترمیم کردم تا گلایه‌ای پیش نیاید. یک شوخی بود و تذکر دوستانه. لازم است که متانت مجلس در بحث‌ها حفظ شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد