| |||
رائفی پور گفت: کسانی همچون امام جمعه نجف وقتی از زندان آزاد شدند، گفتند: «اسراییلیها ما را شکنجه میکردند و میگفتند: شماره مهدی را به ما بده!» | |||
برنا:علیاکبر رائفیپور، مهدویتپژوه و صهیونیستشناس گفت: کسانی
همچون امام جمعه نجف وقتی از زندان آزاد شدند، گفتند: «اسراییلیها ما را شکنجه
میکردند و میگفتند: شماره مهدی را به ما بده!» این ادعا یعنی اینکه ضد
مهدویتها، هم مهدویت را قبول دارند.
وی با ابراز تاسف از کمکاریها در حوزه مهدویت، ادامه داد: در پژوهشی که در دبیرستانها انجام شد، 80 درصد دبیرستانیهای ما فکر میکردند؛ وقتی امام زمان (عج) بیاید گردنها را میزند. در حالی که این حرف، هیچ سندیت روایی درستی ندارد. در روایات داریم که امام زمان (عج) بعد از ظهور، 7 سال صلح میکند. یعنی امام، آرزو میکند شیطانپرستها، صهیونیست و یهودیها هم از مسیر اشتباهشان برگردند. این استاد دانشگاه افزود: پژوهشی درباره آیات مهدوی در قرآن انجام داده و متوجه شدم بسیاری از این آیات، آیات بنیاسراییل است. اولین مردمی که حکومتی با رهبری ولی معصوم خواستند، بنیاسراییل بودند و اولین معصومی که توانست حکومت تشکیل بدهد حضرت موسی (ع) بوده است. وی اظهار داشت: مردم یهود، در دوران حکومت ولی معصوم، آزمایش میشوند اما شکست میخورند. اولین آزمونشان اقتصادی است که در سوره مائده آمده و میگویند: "ما نمیتوانیم با یک غذای ثابت ادامه مسیر بدهیم." آزمون دوم جهاد است که در آن هم شکست میخوردند. قوم حضرت داوود (ع) این دو مرحله را پیش میبرند اما در آزمون سوم که عدالت است؛ شکست میخورند. این مهدویتپژوه ابراز داشت: در زمان پیامبر خاتم (ص) هم اولین آزمون، اقتصادی است که در شعب ابیطالب اتفاق میافتد. جهاد پیش میآید که در ماجرای جنگ احد و تبوک، آنطور که باید، پیش نمیروند. وی ادامه داد: حضرت علی (ع) هم اقتصاد، جهاد و عدالت را مطرح
میکند که مردم شکست میخورند. ایشان میفرماید: "اگر بیایم بیتالمال را منصفانه
قسمت خواهم کرد." حضرت در بخش دیگر سخنانش میفرماید: "در تابستان، شما را به جهاد
فراخواندم گفتید، هوا گرم است و نیامدید؛ در زمستان فراخواندم گفتید، هوا سرد است و
باز هم نیامدید." به بحث عدالت حضرت علی (ع) هم که میرسد، پس میزنند. در زمان
امام حسن (ع) که در اقتصادش ماندند و معاویه همه را با پول خرید. |